مديرمسئول روزنامه خراسان با اشاره به فجايع ميانمار: نبود اطلاع‌رساني مناسب مانع از واکنش مؤثر مسلمان
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 482
بازدید ماه : 480
بازدید کل : 85820
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
مديرمسئول روزنامه خراسان با اشاره به فجايع ميانمار: نبود اطلاع‌رساني مناسب مانع از واکنش مؤثر مسلمانان شده است
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180

مديرمسئول روزنامه خراسان، اطلاع رساني ميداني و عيني را براي روشن شدن افکار عمومي مسلمين جهان، بسيار موثر دانست و تاکيد کرد که اگر جنايات ميانمار، محکوم و متوقف نشوند ممکن است اين کار رواج يابد و در ديگر نقاط جهان هم رخ دهد.

کورش شجاعي در گفت و گو با شفقنا (پايگاه بين المللي همکاري هاي خبري شيعه)، نقش رسانه ها و مطبوعات را در متوقف کردن فجايع اخير ميانمار بسيار تاثيرگذار دانست و اظهار کرد: رسانه هاي داخلي، رسانه هاي جهان اسلام و هم رسانه هايي که داعيه استقلال و آزادي خواهي دارند بايد به اين بحث قتل عام و کشتار مردم بيگناه ميانمار توجه کنند، زيرا مسلمانان ميانمار جدا از بحث مسلمان بودنشان، انسان هستند و هر انساني با هر دين و مسلک و قوميتي، از حقوقي برخوردار است که ابتدايي ترين حقوق هر انسان حيات اوست. او فجايع اخير ميانمار را يک آدم کشي علني خواند و درباره سکوت و نقش مجامع و سازمان هاي بين المللي گفت: سازمان هاي بين المللي مشخص نيست با چه توجيهي خود را کنار کشيده اند و در مقابل اين جنايت و آدم کشي سکوت کرده اند؛ متأسفانه تا الان نه سازمان ملل موضع مناسبي گرفته و اقدام مناسبي کرده، نه حتي سازمان کنفرانس اسلامي تحرکي نشان داده است و نه حتي کشورهاي مسلمان! مديرمسئول روزنامه خراسان معتقد است: حداقل انتظاري که از کشورهاي اسلامي، فعالان حقوق بشر و خاصه سازمان کنفرانس اسلامي داريم، صدور بيانيه اي عليه اين حرکت غير انساني است. او يک ريشه اين جريان را عدم اطلاع رساني يا بايکوت خبري دانست و افزود: به عقيده من آنها از روي عمد نمي خواهند اطلاعات به دست مسلمانان و مردم جهان برسد. در اين ميان رسانه هايي که داعيه عدالت و انسان دوستي و بشر دوستي دارند، بايد حضور فعال داشته و اطلاع رساني کنند.

شجاعي، اطلاع رساني ميداني و عيني را براي روشن شدن افکار عمومي جهان، بسيار موثر دانست و تاکيد کرد: اگر رسانه هايي که تحت نظام استکباري و لابي هاي صهيونيستي و امپرياليستي هستند، از تحت حاکميت آنها بيرون بيايند و با نگاه آزادي خواهانه و انسان دوستانه به اين مساله نگاه کنند، قطعا پوشش خبري و گزارش از اين منطقه مظلوم، بر افکار عمومي جهان تأثير خواهد گذاشت.

شجاعي يادآور شد: تنها مسلمانان نيستند که بايد واکنش نشان دهند بلکه همه مردم آزاديخواه و بشردوست و صلح طلب جهان اگر مطلع شوند در مقابل اين جنايت ها واکنش نشان مي دهند و البته اين واکنش ها شدت و ضعف خواهد داشت. شجاعي، از عدم واکنش کشورهاي همسايه ميانمار درباره فجايع اخير اين کشور ابراز تاسف کرد و افزود: تاسف بار تر اين است که با وجود اين که حدود 5 تا 10 درصد اين کشور 50 ميليون نفري را مسلمانان تشکيل مي دهند اما نسبت به اين جنايات آن طور که شايسته است واکنش نشان نمي دهند و اين به دليل عدم اطلاع رساني و بسته بودن نظام حاکم در ميانمار است. شجاعي درباره وظيفه مجامع بين المللي، سازمان ملل، مسلمانان و به ويژه تشکل هاي غيردولتي تاکيد کرد: به لحاظ انساني به نظر من بايد قطعنامه اي عليه رژيم ميانمار در سازمان ملل و حتي شوراي امنيت صادر شود و سازمان کنفرانس اسلامي بايد به شدت اين جنايت را محکوم کند و مسلمانان سراسر دنيا اين جنايت را محکوم و متوقف کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب